Ilmaisee co-PI-tilan paperilla
Bitwise
2014-06-16 23:29:51 UTC

Biotieteiden tekijänjärjestys on monimutkainen ja siinä on monia ongelmia. Sopimuksen mukaan järjestys on maksun suuruus (laskeva). Myös sopimuksen mukaan PI / esimies / "vanhempi kirjailija" näkyy viimeisenä. Asiat alkavat monimutkaistua, kun sinulla on paljon kirjoittajia.

Haluaisin keskittyä kirjoittajaluettelon loppuun. Kun PI: itä on useita, ne kaikki näkyvät lopussa. Jos kuitenkin tarkastelet edellistä kirjoittajaa, lukija ei voi tietää, onko tämä kirjoittaja, jolla on vähiten osallistumista, vai vaihtoehtoisesti yhteis-PI. Olen nähnyt tähän ongelmaan erilaisia ​​"ratkaisuja" (esimerkiksi merkinnyt kaikki vanhemmat kirjoittajat vastaaviksi kirjoittajiksi).

Haluaisin tietää, millaisia ​​ratkaisuja olet nähnyt tähän ongelmaan ja ovatko ne ratkaisut ovat oppilaitosten ja rahoitusvirastojen tunnustamia.

Niille teistä, jotka ihmettelevät, miksi näillä monimutkaisuuksilla on merkitystä - tekijäjärjestyksellä voi olla tärkeä rooli tiedekunnan tehtävien, palkintojen, apurahojen ja toimikausien saamisessa. Esimerkiksi joissakin apurahoissa voit luetella vain julkaisuja, joiden tekijä olet ensimmäinen.

Kaksi vastused:
aeismail
2014-06-17 01:53:07 UTC

En todellakaan ole koskaan nähnyt paperia, jossa vastapäätutkijat (apurahan osalta) on erotettu toisistaan ​​- ja minua neuvottiin jatko-opiskelijana juuri tällaisessa tilanteessa.

En kuitenkaan usko, että tämä on niin suuri ongelma kuin luulet. Jos olisit yhteistyö-PI, ilmoittaisit vastaavan apurahan CV: si osana sekä tuloksena olevat julkaisut. Joten ei pitäisi olla liian vaikeaa selvittää, kuka on antanut panoksen.

Lisäksi omassa tilanteessani neuvon aktiivisesti useita opiskelijoita tällä hetkellä. Näissä yhteistyöissä annamme "vanhempi kirjailija" -aseman julkaisun "osuvimmalle" kirjoittajalle. Esimerkiksi olen insinööri ja yksi yhteistyökumppaneistani on CS. Kun julkaisemme CS-paikassa, hän on vanhempi kirjailija; kun julkaisemme suunnittelupaikassa, olen vanhempi kirjailija.

Jos on kuitenkin tärkeää ilmoittaa yhteis-PI-asiasta, voit mainita tämän kuittausosassa, koska sinä sinä Luettakaa avustustuki joka tapauksessa. Voisit kirjoittaa jotain

F.O.O. ja B.A.R. olivat apututkijoita rahoitustoimisto ABC: n apurahalla XYZ.

tai mikä tahansa vastaava sanamuoto täyttää sinun tarpeesi samoin kuin rahoitusvirastojen tarpeet.

Päivityksenä törmäsin äskettäin muutamaan artikkeliin, joissa kirjoittajien luettelossa oli nimenomaisesti merkitty tähdellä merkityt vanhemmat kirjoittajat.
Korem
2014-06-17 16:58:47 UTC

Joissakin näkemissäni julkaisuissa, joissa ilmeisesti oli enemmän kuin yksi PI, he olivat molemmat (viimeiset ja ennen viimeisiä kirjoittajia) kirjeenvaihtajia. Luulen, että tämä on tapa osoittaa heidän tasa-arvoinen asemansa.