Onko kannattavaa maksaa MS: stä, jos tulevaisuuden tavoitteesi on tohtori
bilal
2012-12-01 22:48:23 UTC

Työskentelen tällä hetkellä ohjelmistokehittäjänä. Olen suorittanut tietojenkäsittelytieteen tutkinnon. Kotimaassani Turkki ei kuitenkaan ole tekniikkaa suosiva maa, ja tutkimus kiinnostavilla aloilla on hyvin harvinaista, ja sitä on saatavana vain muutamissa tietyissä kouluissa. Työn, sijainnin ja mahdollisuuksien näkökulmasta (liian monta hakijaa liian harvoille paikoille), korkeakoulututkinnon suorittaminen näissä kouluissa on minulle mahdotonta.

Haluan jatkaa tohtoriksi. pahasti, mutta tarvitsen ensin MS-tutkinnon, koska minulla ei ole tutkimuskokemusta. Joten olen päättänyt hakea Yhdysvaltain kouluihin ja tehdä siellä jonkin verran tutkimusta hakiessani tohtorintutkintoa.

Onko maisterintutkinnon maksaminen hyvä idea ja voinko tehdä siellä laadukasta tutkimusta? Muuntavatko maisteriopiskelijat tutkintonsa tohtoriksi, jos on niin helppoa vai vaikeaa? Mitä odottaa jäsenvaltiolta hyvän tutkimuskokemuksen saamiseksi?

Kaksi vastused:
JeffE
2012-12-02 01:46:27 UTC

Periaatteessa kyllä, se on toteuttamiskelpoinen suunnitelma. Mutta on olemassa muutama kompastuskivi, joista on syytä olla tietoinen.

Ensinnäkin: Yhdysvalloissa on kahdenlaisia ​​tietojenkäsittelytieteen MS-tutkintoja. Tutkimuksen maisterin tutkinnoilla on merkittävä tutkimuskomponentti. , joka yleensä päättyy muodolliseen väitöskirjaan. Ammatilliset maisterin tutkinnot edellyttävät vain luokkien ottamista; tämä ei ole odotusta ja pieni mahdollisuus osallistua tutkimukseen. Menestyvä tutkimuksen MS on hyvä valmistautuminen tohtoriohjelmaan, ja monet CS-tohtorit aloitti hankkimalla ensin maisterin tutkinnon. (Olen yksi heistä.) Mutta ammattimaista MS: ää pidetään yleensä lopullisena tutkintona, jopa 4,0 GPA: lla.

Toiseksi: MS-tutkinnon suorittaneiden tohtorintutkinnon hakijoiden vaatimukset ovat korkeammat kuin tohtorin tutkinnon hakijat, joilla on vain perustutkinto , koska heillä on ollut ylimääräinen vuosi rakentaa tutkimustoimintaa. Esimerkiksi osastollani hylätään yleensä vahvat hakijat, joilla on maisterin tutkinto mutta ei virallisia julkaisuja . Katso edellinen kohta.

Kolmas: Vahvat jatko-ohjelmat Yhdysvalloissa saavat myös liian monta hakijaa liian vähän tehtäviä varten. Kilpailu ylimmillä osastoilla on kovaa. Jopa tutkimuksen saaminen MS ei takaa pääsyä tohtoriohjelmaan.

Vastatakseni kolmelle ensimmäiselle kohdalle suosittelen ehdottomasti esittämään seuraavan kysymyksen kaikista käyttämistäsi MS-ohjelmista vastaanottajalle:

Mikä osa tutkinnon suorittaneista jatkuu saadakseen tohtorin tutkinnon?

Neljäs: Jos sinulla ei ole tutkimusta kokemus, mistä tiedät, että haluat tohtorin? PhD: n saaminen ei ole kuin perustutkinnon suorittaminen; tutkimuksen tekeminen ei ole kuin luokkien ottaminen - se on paljon avoimempaa, paljon itseohjautuvampaa ja paljon paljon riskialtista. Tämä ei ole kysymys, johon vastattaisiin täällä , vaan ehdottomasti jotain, johon on vastattava sovelluslausekkeessasi.

Minulla ei ole tutkimuskokemusta, mutta olen itse toteuttanut pieniä projekteja pienistä ongelmista. Rakastan ajatella ongelmia.
Nauti ongelmien ajattelusta on hyvä alku. Tutkimuksen tekee erilaiseksi se, että ongelmat ovat avoimia (ts. Ei ole ratkaisua etsiä).
Paul Hiemstra
2012-12-02 01:03:06 UTC

Maisterin tutkinto on lähtökohtaisesti ensimmäinen askel kohti tieteellistä uraa. Ainakin opintoni aikana tein ensimmäisen kerran todella suuren tieteellisen projektin:

• Tutkimuskysymyksen määritteleminen
  • Suunnitelman laatiminen tutkimuskysymykseen vastaamiseksi
  • varsinaisen tutkimuksen tekeminen
  • sen kirjoittaminen tieteelliseen raporttiin

Monissa maissa, lukuun ottamatta Yhdistynyttä kuningaskuntaa, on pakollista saada maisterin tutkinto ennen kuin pääset tohtoriksi. Joten vastauksena ensimmäiseen kysymykseesi, jos haluat päästä tieteeseen, sinun on tehtävä MS. Taloudellisesta tilanteestasi ja siitä, kuinka kipeästi haluat tieteellisen uran, MS: n maksaminen voi olla hyvä idea.

Seuraava kysymyksesi käsittelee vaikeuksia. Yleensä, jos pidit todella Masters-tutkimustasi, tämä on hyvä indikaattori, jonka haluat tohtoriksi. Jos haluat tehdä tutkimusta, tohtori on mukava työ, mutta ei varmasti helppo työ. Kuitenkin, jos pidät siitä, PhD: n pitäisi yleensä olla mahdollista suorittaa.

Jos päälliköt ovat hyvä valmistelu tohtoriksi, se riippuu suuresti siitä, missä teet mestareitasi. Mutta yleensä he kouluttavat sinua olemaan tiedemies.