Kuinka saada monitieteinen, kun ohjelma ei ole
immerdisks
2014-11-30 00:28:01 UTC

Kun ostin tutkijakouluja, minua kiinnosti hyvin matemaattisen logiikan tietty ala-ala. Pääsin melko hyvään valtion kouluun, mutta nyt kun olen ollut täällä kaksi vuotta, en ole enää varma, haluanko enää tehdä tutkimusta tällä alalla. Mielestäni se on edelleen siistiä - voisin kiihtyä sen kanssa koko päivän ja olen varma, että voisin kirjoittaa siitä opinnäytetyön, mutta olen menettänyt uskoani, että se on hyödyllinen. Haluan tehdä jotain, mikä on hyödyllistä yhteiskunnalle, ja tämä on selvästi liian puhdasta.

Meidän ei tarvitse valita neuvonantajaa vasta tämän vuoden lopussa. Olen katsonut ympärilleni, mutta kaikki professorit näyttävät työskentelevän hyvin kapeilla ongelmilla, jotka eivät kiinnosta minua. Haluaisin todella integroida tietojenkäsittelytieteen työhöni, koska ohjelmointi on aina ollut yksi suosituimmista harrastuksistani ja koska se toimii hyvin logiikan kanssa yleensä. Mutta kukaan ei tee niin täällä. Valitettavasti perhekysymyksistä johtuen siirtäminen ei tule kysymykseen.

Kuinka tutkimus tehdään tieteidenväliseksi, kun hän ei ole tieteidenvälisessä ohjelmassa?

Onko se huono idea valita vain neuvonantaja, jonka kanssa pärjään, vaikka hänen tutkimuksensa ei olekaan suoraan sovellettavissa minun omaani, ja yrittää kaivaa oma polkuni? Mitä voin tehdä tämän lähestymistavan onnistumiseksi?

üks vastaus:
jakebeal
2014-11-30 04:09:19 UTC

Sinun on valittava neuvonantaja, joka tukee kiinnostustasi mennä oman työn ulkopuolelle. Todennäköisempää se tarkoittaa, että joku, jonka kanssa te molemmat suostutte hyvin ja joka on vakituinen, niin että he eivät tunne painetta "saada työtä sinusta" kohti omia uratavoitteitaan. Ole etukäteen haluamasi laajentaa kiinnostuksen kohteitasi. Saatat itse asiassa löytää professorin, joka on kiinnostunut tukemaan sinua tässä, koska he ovat kiinnostuneita laajentamaan omia etujaan, ja paras tapa kahdelle professorille yhteistyön aloittamiseen on usein olla neuvomassa opiskelijaa, joka seisoo niitä.

Tämä vie minut seuraavaan asiaan: sinun on todennäköisesti aloitettava yhteys professoreihin myös toisessa osastossa, jossa olet kiinnostunut työskentelemään. Aloita istuminen seminaareissa, tutustu ihmisiin ja katso, mistä löydät yhteyden. Saatat joutua lopulta tarvitsemaan muodollista neuvontaa, mutta sinulla on varmasti oltava vähintään epävirallisia mentoreita, joille voit kääntyä neuvontaa toisella tieteenalalla.

On kuitenkin varmaa että sinun on oltava erittäin ennakoiva etsittäessäsi etujasi ja ryhtymällä riskialttiisiin projekteihin, joiden avulla voit "saada jalkasi märiksi" ja selvittää, miten suhtaudut toiseen kenttään. Saat todennäköisesti myös kauemmin valmistua. Monitieteinen tutkimus on paljon vaikeampi, mutta myös mahdollisesti paljon palkitsevampi polku.